نوشته شده توسط : خیرالله

چه زمانی باید آزمایش ایدز انجام دهیم

ایدز (AIDS)

ویروس نقص ایمنی انسانی یا اچ.‌آی.‌وی (HIV)، عامل بیماری ایدز است. در واقع اچ.‌آی.‌وی، ویروسی است که با مختل کردن کارکرد و ویران کردن گونه‌ای از یاخته های مسؤول هماهنگی ایمنی، منجر به نقص دستگاه ایمنی بدن انسان می‌شود که به آن ایدز می گویند.

چه زمانی آزمایش ایدز لازم است؟

از زمان ورود HIV به بدن تا بروز ایدز ممکن است بین 6 ماه تا ده سال و یا بیش‌تر به درازا بکشد، در این مدت گرچه فرد به ظاهر تندرست به نظر می‌رسد، ولی ممکن است ویروس از او به دیگران سرایت کند. دوره‌ی نخست ابتلا به HIV، عفونت حاد HIV و یا نشانگان حاد ویروسی نامیده می‌شود. بسیاری از افراد 2 تا 4 هفته پس از مواجهه با این ویروس، دچار نشانه‌های بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا می‌شوند و برخی دیگر هم هیچ نشانه قابل توجهی در آنها دیده نمی‌شود. علائم در 40 تا 90 درصد موارد رخ می‌دهد و معمولاً شامل تب، بزرگی غدد لنفاوی، گلودرد، بثورات پوستی، سردرد و یا زخم دهان و اندام تناسلی می‌باشد. بثورات پوستی که در 20 تا 50 درصد موارد رخ می‌دهد، خود را بر روی بالا تنه نشان می‌دهد و به شکل لکه‌های با لبه‌ی صاف است.

 



:: برچسب‌ها: چه زمانی باید آزمایش ایدز انجام دهیم , لزوم انجام آزمایش HIV , معرض خطر قرار گرفتن , اگر احساس مریضی , نوشیدن الکل یا استفاده از مواد مخد ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

 

آزمایشات غربالگری سلامت جنین در بارداری

gh

پزشکان در دوران بارداری تست‌های غربالگری را به منظور پیدا کردن هر گونه مشکلات سلامتی که می‌تواند شما یا جنین را تحت تأثیر قرار دهد، مانند بیماری‌های عفونی، سندرم داون یا ناهنجاری‌های جسمی به شما توصیه می‌کنند. این تست‌ها می‌تواند در انتخاب روش‌های مراقبت و درمان در دوران بارداری و یا بعد از زایمان، به شما کمک کند.

آزمایش غربالگری چیست


gh1

 



:: برچسب‌ها: آزمایشات غربالگری سلامت جنین در بارداری چگونه انجام می شود , غربالگری متوالی ترکیبی و غربالگری ت , مراقبت‌های دوران بارداری , غربالگری سه ماهه سوم , دستگاه گوارش تحتانی مهبل (واژن) ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله


:: برچسب‌ها: آزمایشات غربالگری سلامت جنین در بارداری چگونه انجام می شود , ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

آزمایش ایدز چگونه است و چه زمانی پاسخ آن داده می شود؟

دکتر داوود یادگاری‌نیا، عضو هیات علمی دانشگاه و رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری، همزمان با هفته جهانی مشاوره و آزمایش HIV ، استفاده از روان گردان‌ها و مواد محرک را مهم‌ترین عامل برای افزایش شانس ابتلا به HIV عنوان کرد و گفت: همزمان با استفاده از روان گردان‌ها ذهن و فکر فرد مختل شده و در نتیجه رفتارهای پرخطر و محافظت نشده از خود بروز می‌دهد.


آزمایش ایدز چگونه است و چه زمانی پاسخ آن مشخص می شود؟
در این رابطه دو بحث کلی در دنیا وجود دارد. اول اینکه ابزار تشخیصی تست‌هایRapid (تست تشخیصی سریع) را در اختیار همه قرار دهند تا همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند که این روش در برخی کشورها انجام می‌شود، دوم اینکه Rapidتست تنها در اختیار برخی مراکز قرار گیرد تا افراد دارای رفتارهای پرخطر با مراجعه به مراکز و کلینیک‌های مربوطه، پس از مشاوره و کسب آموزش‌های لازم برای مثبت یا منفی بودن تست، به صورت رایگان تست و آزمایش HIV را انجام دهند.

کمبود کلینیک‌های رفتاری یکی از دلایل ناشناخته ماندن مبتلایان HIV در کشور است و باتوجه به شرایط فرهنگی کشور ما و انگ‌هایی که به مبتلایان HIV زده می‌شود، خیلی از افراد تمایلی برای مراجعه به کلینیک رفتاری ندارند، در نتیجه بخشی از مبتلایان به HIV در کشور هنوز ناشناخته مانده‌اند.

خانواده‌ها باید این بیماری را مانند سایر بیماری‌ها در جامعه بپذیرند، در همین راستا افراد دارای رفتارهای پرخطر حفاظت نشده، حتما باید به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده و نگران مثبت بودن نتیجه آزمایش خود نباشند. خوشبختانه امروزه با وجود پیشرفت‌های درمانی، هم طول عمر و کیفیت زندگی مبتلایان افزیش یافته و هم انتقال به دیگران کاهش پیدا کرده است.

ایدز,hiv,لوگوی ایدز

شناسایی آن دسته از افراد مبتلا به HIV که خودشان از بیماری‌شان خبر ندارند، یکی ازاهداف کشور ما و کل کشورهاست. با شناسایی مبتلایان، این افراد تحت درمان قرار گرفته و با شروع پروسه درمانی، خطر انتقال این بیماری به دیگران نیز کاهش می‌یابد. حسن بعدی شناسایی مبتلایان، ارتقای کیفیت زندگی و افزایش طول عمر فرد مبتلاست.



:: برچسب‌ها: آزمایش ایدز چگونه است و چه زمانی پاسخ آن داده می شود , , خودشان از بیماری‌شان خبر , حتی در افراد همجنس‌گرا , سوزن فرد مبتلا , مشترک در معتادین و تماس‌ ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

آیا قصد دارید تشکیل خانواده بدهید؟ می دانید معاینه قبل از بارداری تا چه حد اهمیت دارد؟ چه آزمایشهایی نیاز دارید انجام دهید؟ شروع به تشکیل خانواده یک تصمیم بزرگ است هیچ لذتی بالاتر از آن وجود ندارد! اما مهم است بدانید که سلامتی نوزادی که هنوز به دنیا نیاورده اید نه فقط به رژیم غذایی و سبک زندگی شما در طول دوران بارداری، بلکه به دوران قبل از بارداری نیز بستگی دارد.

8 ویتامین ضروری قبل بارداری برای خانم ها و آقایان

 

یک معاینه قبل از بارداری ضروری است، ممکن است از خودتان بپرسید معاینه قبل از بارداری چیست؟ این مطلب و پاسخ سئوالات زیر را بخوانید.

معاینه قبل از بارداری چیست؟

 



:: برچسب‌ها: قبل از بارداری چه آزمایش هایی باید انجام دهم , مصرف دارو قبل از بارداری: , قبل از بارداری اهمیت , ناحیۀ ورید شکمی و پستان آزمایش , آزمایش های دیگر قبل از بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

چگونه  چکاپ پیش از بارداری انجام دهیم

همه ما از اهمیت مراقبت های پزشکی پیش از بارداری برای اطمینان از سلامت مادر و جنین باخبریم. ولی امروزه بسیاری از متخصصین توصیه می کنند که زنان پیش از باردار شدن برای مراقبت پیش از بارداری با یک متخصص زنان و زایمان ملاقات داشته باشند.

پیش از بارداری,چکاپ  پیش از بارداری ,آزمایشات قبل از بارداری, قبل از بارداری
این مساله ممکن است افراطی به نظر بیاید اصلاً چرا باید قبل از باردار شدن نگرانی را آغاز کنیم ؟ پزشک می تواند حتی در مراحل اولیه به شما کمک کند. او می تواند آزمایش هایی را ترتیب دهد تا از عدم وجود هرگونه بیماری پنهانی در شما یا همسرتان که بر بارداری یا شانس باردار شدنتان اثر می گذارد اطمینان حاصل کند. همچنین پزشکتان می تواند توصیه هایی را درباره ورزش ، غذا خوردن و شیوه زندگی به شما ارائه دهد. برخی از مطالعات نشان می دهند که مراقبت پیش از بارداری می تواند شانس شما را برای باردار شدن افزایش داده و خطرات سقط یا نقص های تولدی را کاهش دهد.

 



:: برچسب‌ها: چگونه چکاپ پیش از بارداری انجام دهیم , سرخجه یا سرخک آلمانی , باردار شدن را مشکل تر کند , کم خونی داسی شکل , به دندانپزشک مراجعه کنید ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

آزمایشات قبل بارداری کدامند

برای اینکه بارداری خوبی داشته باشید، از چند ماه قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید. حتی اگر شما قبلاً هیچ مشکلی نداشته‌اید، بهتر است  چکاپ کامل انجام دهید. ...

مراقبتهای قبل از بارداری
برای اینکه بارداری خوبی داشته باشید، از چند ماه قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید. حتی اگر شما قبلاً هیچ مشکلی نداشته‌اید، بهتر است  چکاپ کامل انجام دهید. قبل از بارداری به این نکات توجه کنید:
 
مراجعه به مشاور قبل بارداری
هنگام انجام بررسی‌های پزشکی، درباره شیوه زندگی، خوراک و تغذیه، عادات معمول ورزش و حتی خطر احتمالی بعضی مواد مانند سرب یا موادی که ممکن است در خانه یا محیط کار شما را آزرده کنند با پزشک خود صحبت کنید و همه را برای او توضیح دهید.



:: برچسب‌ها: آزمایشات قبل بارداری کدامند , گروه خونی و ارهاش , واکسن هپاتیت , مصرف اسیدفولیک , فعالیت جسمی به‌گونه‌ای که موجب افزایش ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

رعشه یا بلرزون (tremor) و یـا لـرزش چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

رعشه (tremor) و یـا لـرزش چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

 

رعشه (tremor) و یـا لـرزش عبـارت اسـت از حـرکـات غـیر ارادی، اسپـاسم گـونـه، ریتـیـمـک و نـوسـانـی بـخـش و یـا بـخشـهـایـی از بـدن. رعشـه بـه عـلـت انـقـبـاضـات و شـل شـدن هـای مکرر عضلات روی می دهد.

علل ایجاد رعشه (لرزش)

رعشه در درجات مخـتلف در تـمـام افـراد وجـود دارد. بـرای مثال وقتی دست
هایتان را بصورت کشیده نگاه می دارید، دست هـا اندکی لـرزش پـیدا می کنند. این لرزش اندک و سریع طبیعی می باشد.

 



:: برچسب‌ها: رعشه یا بلرزون (tremor) و یـا لـرزش چیست و چگونه آنرا درمان کنیم , دست هـا اندکی , تومور مغزی، الکلیسم، سکته , بیماری ام اس، پر کاری تیروئید , -سی تی اسکن و ام آر آی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

علت بوی نامطبوع حین رابطه ‌جنسی زن و مرد چیست وچگوه آنرا درمان کنیم

 

علت بوی نامطبوع حین رابطه ‌جنسی چیست وچگوه آنرا درمان کنیم؟

 

 

پرسش: من و همسرم به تازگی ازدواج کرده‌ایم و من متوجه بوی نامطبوع و تندی که از اندام تناسلی او حین زندیکی و رابطه ‌جنسی می‌آید، شده‌ام. چطور می‌توانم از او علت را سوال کنم و آیا اصلاً باید موضوع را با او درمیان بگذارم؟


علت بوی نامطبوع حین رابطه ‌جنسی چیست؟

بااینکه اندام تناسلی مردن و زنان هر دو بوی خاصی دارد، اما این بو معمولاً برای افراد زننده نیست.

عفونت های باکتریایی

 

0


:: برچسب‌ها: علت بوی نامطبوع حین رابطه ‌جنسی چیست وچگوه آنرا درمان کنیم , تالاسمی چیست , عفونت های باکتریایی ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

انزال در خانم ها به چه صورت است وچگونه یک خانم خوشکل می تواند یک ارگاسم خوب را تجربه کند

 

انزال در خانم ها به چه صورت است وچگونه یک خانم می تواند یک ارگاسم خوب را تجربه کند

 

انزال جنسی در خانمها : نگاهی به ایـن قضـیه کـه چـرا خـانـم هـا تـصـور مـی کـنـند تـوانایی اش را ندارند؛

آیا میـدانید که تمام خانم ها قادر به رسیـدن به این مرحله می باشند؟ بله؛ حقیقت دارد! شاید در مورد انزال خانمـها چـیـزهایی شنیده باشید و یا مانند خیلی از افراد، اصلاً بـه هیچ وجه با آن آشنا نباشید.

انزال جنسی در خانمها

 

این امر نه تنها درمورد خانمها صحت دارد، بلکه امری است که همه خانم ها می توانند به آن دست پیدا کنند. رسیدن  بـه اوج لـذت در زنـان یـک واکنش طبیعی جنسی است که تا کنون به صورت معمایی سربسته باقی مانده است.

 



:: برچسب‌ها: انزال در خانم ها به چه صورت است وچگونه یک خانم خوشکل می تواند یک ارگاسم خوب را تجربه کند ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

جراحی  زیبایی واژینوپلاستی و لابیاپلاستی چطو انجام می شود وچه عوارض یا فوایدی دارند

جراحی  زیبایی واژینوپلاستی و لابیاپلاستی چگونه انجام می شود وچه عوارض یا فوایدی دارند
واژینوپلاستی عمل جراحی است که برای سفت کردن واژن هایی که بخاطر زایمان یا بالا رفتن سن گشاد شده اند انجام میگیرد. بعضی جراحان ادعا دارند که این عمل حتی حساسیت این ناحیه را نیز بالا میبرد، ادعایی که دانشگاه امریکایی زنان و زایمان به شدت با آن وارد چالش شده اند.
جراحی های زیبایی واژینوپلاستی و لابیاپلاستی
 

با اینکه حقیقت دارد که بافتهای واژن میتوانند کشیده شوند، اما جمع کردن بافت واژن از طریق عمل جراحی بالا بردن واکنش جنسی را تضمین نمیکند زیرا میل، تحریک و ارضای جنسی بسیار پیچیده و مسئله ای شخصی است که وابسته به عوامل احساسی، معنوی و میان فردی است. علاوه بر این، حساسیت جنسی به طور خودکار منجر به لذت نمیشود، بلکه به درد منجر میشود.

 



:: برچسب‌ها: جراحی زیبایی واژینوپلاستی و لابیاپلاستی چطو انجام می شود وچه عوارض یا فوایدی دارند ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

منظور از چکاپ های دوره ای چیست و چگونه چکاپ های دوره ای را انجام دهیم

هر دو جنس:

۱- کلسترول:کلسترول خون خود را از سن ۲۰ سالگی به بعد حداقل هر ۵ سال یک بار چک کنید. LDL،HDL  و تری گلیسیرید خون نیز اهمیت زیادی دارند.

فهرست چک آپ های دوره ای

 

۲- فشار خون: فشار خون خود را هر ۲ سال یکبار چک کنید.

۳



:: برچسب‌ها: منظور از چکاپ های دوره ای چیست و چگونه چکاپ های دوره ای را انجام دهیم , فشار خون , یکبار قند خون خود , سالگی به بعد حتما , یک بار و زنان با سن بالای , ضایعات و تغییر رنگ پوست بدن ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

چه عواملی  در اختلال نعوظ من موثر است

چه عواملی  در اختلال نعوظ موثر است

 

افسردگی

 

مغز از جمله اعضای اصلی بدن در تحریکات جنسی است که اغلب نادیده گرفته میشود. هیجانات جنسی از سرتان شروع میشود و بعد پایینتر می آید. افسردگی میتواند میل جنسی شما را پایین آورده و موجب ناتوانی نعوظ شود.

عوامل موثر در اختلال نعوظ

خیلی از داروهایی که برای درمان افسردگی استفاده میشوند هم میتوانند موجب سرکوب میل جنسی شده و دستیابی به نعوظ را دشوارتر کنند. این داروها ممکن است ارگاسم را نیز به تاخیر بیندازند.

الکل

 

 



:: برچسب‌ها: چه عواملی در اختلال نعوظ من موثر است , مصرف نوشیدنیهای الکلی , میل جنسی کم , چاقی و اضافه وزن , چطور مشکلات نعوظ را برطرف کنیم ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

اختلال تیک چیه و چگونه آنرا درمون کنیم

تیک (TIC) به حرکات و یا اصوات ناگهانی، تکراری، متناوب، قالبی و کلیشه ای، بدون ریتم (غیر موزون) و غیر ارادی اطلاق میشود. تیک ممکن است برای ناظر غیر قابل رویت باشد مانند سفت کردن عضلات شکم و یا تکان دادن انگشتان پا.تقسیم بندی تیک:

۵ راه برای باریک‌تر و بلندتر دیده شدن پاها


تیک (TIC) به حرکات و یا اصوات ناگهانی، تکراری، متناوب، قالبی و کلیشه ای، بدون ریتم (غیر موزون) و غیر ارادی اطلاق میشود. تیک ممکن است برای ناظر غیر قابل رویت باشد مانند سفت کردن عضلات شکم و یا تکان دادن انگشتان پا.تقسیم بندی تیک:

۱



:: برچسب‌ها: اختلال تیک چیه و چگونه آنرا درمون کنیم , , عضلات اطلاق , مشکلات و استرسهای زندگی , خستگی، هیجانات مثبت و منفی، و گرما، تشدید ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

قرص‌های ضدافسردگی چه آسیب وحشتناکیی به رابطه ‌جنسی وارد می کند

قرص‌های ضدافسردگی چه آسیبی به رابطه ‌جنسی وارد می کند

 

اگر قرار باشد بین رابطه‌جنسی و شاد بودن یکی را انتخاب کنید…انتخاب شما کدامیک خواهد بود؟

 

قرص‌های ضدافسردگی و آسیب دیدن رابطه ‌جنسی

طبق تحقیقات انجام‌شده، روز به روز خانم‌های بیشتری شاد بودن را به زندگی عشقی خود ترجیح می‌دهند.

داروهای ضدافسردگی یکی از متداول‌ترین داروهای مصرفی است و گرچه بسیاری از مصرف‌کنندگان آن از تقویت شیمیایی که در زندگی‌شان ایجاد می‌کند فایده می‌برند اما ممکن است میل‌جنسی‌شان را به خطر بیندازد.

 



:: برچسب‌ها: قرص‌های ضدافسردگی چه آسیب وحشتناکیی به رابطه ‌جنسی وارد می کند , متداول‌ترین علت مشکل جنسی , تقویت شیمیاییزندگی عشقی‌شان , سروتونین شیمیایی , خانم‌هایی که با افسردگی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

منظور از بلوغ  دیررس چیه و چطور با آن برخورد کنیم

منظور از بلوغ  دیررس چیست و چگونه با آن برخورد کنیم

 

آرش از رفـتن به بـاشگـاه متـنـفر اسـت. الـبـته به این خاطر نیـست که از ورزش بسکتبال، فوتبال یا سایر فعالیتها بدش مـی آیـد. نه، به خاطر این است که از دوش گرفتن آخر بازی در اتـاق رختـکن در مـقابل دوستـانش وحشت دارد.

بلوغ دیررس و روش برخورد با آن

چون با وجـود اینـکه جـثـه و هـیـکل دوستـانش در حال رشد و تغییر است، بدن او هیچ تغییری نکرده و به همان حالت کودکیش  مانده است. او تقریباً از همه ی همسالانش کوتاه تر است و صـدایش هم هـنـوز دورگـه نشـده اسـت. از ایـنـکه هـنــوز ظاهرش مثل بچه ها مانده احساس خجالت می کند.

 



:: برچسب‌ها: منظور از بلوغ دیررس چیه و چطور با آن برخورد کنیم , سنین میزان بیشتری , هـنــوز ظاهرش مثل بچه ها , دو کروموزوم X در زنها متخصص بیماری های رشدی کودکان , پزشک یا فرد مطمئن ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

دلیل سوزش وخارش واژن بعد از نزدیکی چیست

دلیل سوزش وخارش واژن بعد از نزدیکی چیست

 

 

مشکلات مختلف واژن می‌تواند موجب سوزش و خارش آن شود.

 

علل خارش و سوزش واژن پس از رابطه ‌جنسی

 

سوال: اگر بعد از رابطه ‌جنسی دچار سوزش و خارش در ناحیه واژن می‌شوم، یعنی چه مشکلی دارم؟

پاسخ: ازآنجاکه این علائم تاثیرات طبیعی رابطه‌ جنسی نیستند، می‌توانند نشانه این باشد که مشکلی در ناحیه واژن شما وجود دارد.

مشکلات مختلف واژن می‌تواند موجب سوزش و خارش آن شود، مخصوصاً بسیاری از عفونت‌ها که البته همه آنها با رابطه‌ جنسی در ارتباط نیستند. در زیر به برخی از این مشکلات اشاره می‌کنیم:



:: برچسب‌ها: دلیل سوزش وخارش واژن بعد از نزدیکی چیست , بعد از رابطه ‌جنسی دچار سوزش و خارش در ناحیه واژن , طریق رابطه‌ جنسی , کرم‌ها و ژل‌های اسپرم‌کش , پروتئین‌های موجود در هر مایع منی ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

برای داشتن پوست و مو و ناخن زیبا چه غذاها و مکمل هایی بخوریم

ابحال دقت کرده‌اید که چقدر وقت و هزینه خرج تقویت پوست و موهایتان از بیرون می‌کنید؟ اگر به آن فکر کنید، بهترین رویکرد برای مطلوب نگه داشتن آنها، تقویت آن از داخل به بیرون است.

موادغذایی مفید برای سلامت پوست ، مو و ناخن

پروتئین پایه اصلی مغذی برای داشتن پوست، مو و ناخنی مقاوم و سالم است. و بااینکه بیشتر مابه اندازه کافی پروتئین مصرف می‌کنیم اما بعضی موادغذایی پروتئینی هستند که واقعاً برای پوست مفیدند. یکی از آنها ماهی است.

 



:: برچسب‌ها: برای داشتن پوست و مو و ناخن زیبا چه غذاها و مکمل هایی بخوریم , سلول‌های پوستی و آبرسانی پوست , پروتئین مصرف , ماهی حاوی آنتی‌اکسیدان , موادغذایی سرشار از ویتامین A ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

چکار کنیم که همیشه لبخندمان زیبا بنظر برسد

 

چکار کنیم که همیشه لبخندمان زیبا بنظر برسد

 

 

غذا، نوشیدنی ها و عادات ناسالمی که دندانها و لثه هایتان را خراب می کند و حتی اگر منظم مسواک بزنید، از نوارهای سفید کننده دندان استفاده کنید و دوبار در سال نزد دندانپزشکتان بروید باز هم کافی نیست.


20 عاملی که می تواند لبخندتان را نازیبا کند

 

اینجا به عواملی اشاره می کنیم که دندانها و لثه هایتان را خراب می کند و باعث می شود که لبخندتان دیگر زیبا نباشد.

نوشابه های ورزشی

 در دهه اخیر، نوشیدنی های ورزشی شدیداً محبوب شده است اما این نوشیدنی ها به هیچ وجه برای دندانهایتان خوب نیست.

 



:: برچسب‌ها: چکار کنیم که همیشه لبخندمان زیبا بنظر برسد , استروژن و پروژسترون , از بین رفتن مینای دندان , ویتامین ها و موادمغذی , موجب ایجاد کرم خوردگی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

چکار کنیم که دچار افتادگی وشل شدن سینه ها نشویم

وست نداریم خبرهای بد به شما بدهیم، اما واقعیت این است که بعضی از شل‌شدگی‌های سینه قابل پیشگیری نیستند. بچه‌دار شدن، شیردهی و بالا رفتن سن، همه اینها موجب کاهش قابلیت ارتجاعی کلاژن، بافت پیوندی زیر پوست، شده و سینه‌ها را شل‌تر می‌کند.

http://www.mardoman.net/wp-content/uploads/2008/06/Woman_with_a_light_brown_bl.jpg

این مسئله می‌تواند با ژنتیک شما هم در ارتباط باشد. اگر مادرتان سینه‌هایی شل دارد، شما هم در معرض آن قرار دارید.

خیلی از عادت‌های شما که ممکن است به نظرتان برسد هیچ ارتباطی با افتادگی سینه‌ ها ندارد، می‌تواند با آن مرتبط باشد. بنابراین اگر از این عادت‌ها دوری کنید، فرم سینه‌هایتان بهتر خواهد ماند. همچنین بد نیست بدانید که در تحقیق جدیدی که در دانشگاه UCLA انجام گرفت، مشخص شد که بافت سینه دو تا سه سال سریع‌تر از بافت‌های دیگر بدن پیر می‌شود.

 



:: برچسب‌ها: چکار کنیم که دچار افتادگی وشل شدن سینه ها نشویم , بافت سینه دو تا سه سال , خوبی روی سینه‌هایتان , می‌تواند موجب چروک شدن , سوتین گشادی , ورزش کمک , متخصصین اعتقاد ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

چگونه تشخیص دهیم حامله شدیم

چگونه تشخیص دهیم حامله شدیم

برخی از زنان از همان لحظه انعقاد نطفه به حامـله بـودن خود پی میـبـرند. برای بقیه ممکن است بعد از پنج تست مثبت حاملگی یـا ظـهور یـک سـری عـلائـم ایـن اطـمینان حاصل گردد.

علائم و نشانه های حاملگی در زنان

اگر تصور میکنید که باردار هستید، امیدواریم ایـن لـسیـت کـه شـامـل متـداولترین نشانه های حاملگی می بـاشـد، پاسخ سؤال شما را بدهد.

بخاطر داشته باشید که همه زنان با هم تفاوت داشـتـه و در نتیجه ممکن است هیچ یک (یا برخی) از این علائــم را تجربه نکنند:

۱- درد سینه و  نوک سینه 

 



:: برچسب‌ها: چگونه تشخیص دهیم حامله شدیم , تست حاملگی , لک دیدن خفیف یا گرفتگی عضلات شکم , ادرار مکرر , افزایش دمای طبیعی بدن , حالت تهوع و استفراغ , تست حاملگی مثبت ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

نشانه های بیماری تیرویید چیست

میلیون‌ها نفر دچار مشکلات تیروئیدی هستند اما اکثریت آنها از آن بی‌خبرند. تیروئید غده‌ای پروانه‌ای شکل است که در گردن قرار گرفته است، غده مهم در متابولیسم و سوخت‌وساز بدن محسوب می‌شود. وقتی غده تیروئیدتان خوب عمل نکند، می‌تواند بر هر جنبه از سلامتیتان، به‌ویژه وزن، افسردگی و سطح انرژی‌تان اثر بگذارد.

10 نشانه ابتلا به مشکلات تیروئیدی

 

ازآنجاکه مشکلات تیروئیدی که تشخیص داده نشده‌اند می‌تواند به شدت موجب چاقی، بیماری‌های قلبی، افسردگی، اضطراب، ریزش مو، ناکارایی جنسی، ناباروری و علائم و مشکلات دیگر شوند، خیلی مهم است که مراقب وضعیت سلامتی خودتان باشید.

 



:: برچسب‌ها: احساس خستگی وقتی , بیماری تیروئید قلمداد , اضافه وزن ناشی از مشکل غدد , مشکل تونل کارپال ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

چرا خانم ها باید بطور منظم سینه های خود را آزمایش وتست کنند

چرا خانم ها باید بطور منظم سینه های خود را آزمایش وتست کنند

 

 

بزرگ شدن سینه ها در دختران معمولاً یکی از علائم رسیدن به بلوغ محسوب میشود. معمولاً این اتفاق قبل از اولین عادات ماهیانه رخ می دهد. طی دوران بلوغ، تغییرات منظمی در سینه همه دختران ایجاد می شود.

تشخیص

با بزرگتر شدن و رشد یافتن، فرد برآمدگی ها و تغییرات دیگری را در سینه خود احساس خواهد کرد، و در طی عادت ماهیانه، سینه ها حساس تر از حالت عادی می شوند. اکثر این تغییرات، تا حدودی طبیعی است. اگر خانم ها خودشان مداوم سینه هایشان را مورد آزمایش قرار دهند، بیشتر به این تغییران عادت می کنند. زمانیکه خوب با چگونگی سینه ها آشنا شدند، راحت تر می توانند موارد غیرطبیعی و مشکلات را تشخیص دهند.

 



:: برچسب‌ها: چرا خانم ها باید بطور منظم سینه های خود را آزمایش وتست کنند , مشکل خوش خیم , حالت سینه ها , دسـت مخالف برای آزمایش سینه , پزشکتان نیز آزمایش سینه , عادت ماهیانه , حالت و چگونگی سینه ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

چرا برای ازدواج آزمایش خون می گیرند

 آزمایش خون برای ازدواج (شرایط قبل از آزمایش، تفسیر نتایج)

 

آزمایش‌ها لازم قبل از ازدواج در ایران شامل موارد زیر است:

1-       نمونه خون (بدون نیاز به ناشتایی) برای بررسی تالاسمی مینور در مرد، وجود فاکتور سیفلیس و ویروس هپاتیت B

2-       آزمایش ادرار برای تست اعتیاد

آزمایش گروه خون برای ازدواج

رابطة بین گروه خونی و ازدواج افراد با هم سؤالی است که بسیاری از زوج‌های جوان به دنبال جواب آن هستند. اینکه آیا افراد با گروه‌های خونی مشابه می‌توانند با هم ازدواج کنند؟ و یا اینکه ازدواج با چه گروه‌های خونی مناسب‌تر است؟ در اینجا سعی می‌کنیم تا جواب این سؤالات را ارایه دهیم.

 



:: برچسب‌ها: فقط به کسانی که ازدواج فامیلی , یکی از بستگان نزدیک وی , هپاتیت ویروسی , جهت اطلاع محضر برای هر دو نفر , هموگلوبین‌های طبیعی , دوران سختی را توأم با فشارهای روحی ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

چرا آزمایش ژنتیک باید انجام دهیم

چرا آزمایش ژنتیک باید انجام دهیم

 

آزمایش پیش از ازدواج در دسته آزمایش های عمومی هستند و نمی توانند برای ابتلا یا عدم ابتلای فرزندتان در آینده به بیماری به شما کمک کنند.با ماهیت آزمایش های ژنتیک آشنا شوید و ببینید آیا به آن نیاز دارید؟

 

اگر فکر می کنید در آزمایش های قبل از ازدواج یا بارداری تنها با انجام یک آزمایش ساده می توانید احتمال ابتلا فرزندتان به هر نوع بیماری ژنتیکی را بسنجید در اشتباهید؛ البته عجله نکنید به هیچ وجه منظورمان این نیست که این آزمایش ها بی ثمر هستند اما باید توجه داشته باشید که تصور غیر واقعی از این آزمایش ها نداشته باشیم. به صورت خیلی کلی می توانیم این آزمایش ها را به دو گروه تقسیم کنیم آزمایش هایی که ژن ها را بررسی می کنند و آزمایش هایی که کروموزم ها را بررسی می کنند و در بین مردم به کشت کروموزمی معروف هستند اما متخصصان ژنتیک آنها را کاریوتایپ (آنالیز کروموزم ها) می نامند. اما چه کسانی پیش از ازدواج به این آزمایش ها نیاز دارند؟

 



:: برچسب‌ها: چرا آزمایش ژنتیک باید انجام دهیم , بارداری بیش از حد استاندارد , هنگامی که زوجی برای آزمایش , مشکلات ژنتیکی , قصد ازدواج با دختر , دوران بارداری باید آمینوسنتز ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

آزمایشات مربوطه به ازدواج کدامند

برای آغاز یک زندگی مشترک، مسلماً چیزی جز سلامت و صحت طرفین ازدواج ملاک نیست.به همین خاطر، عروس و داماد با مراجعه به محضر از انجام پاره‌ای از آزمایشات مطلع می‌شوند. محضر دار ، زوجین را با معرفی‌نامه عکس‌دار مهرشده به آزمایشگاه مربوطه که ازمایشتات ازدواج را انجام میدهند می‌فرستد.

ازمایشات پیش از ازدواج،ازمایش زوجین

آزمایشات مربوطه به ازدواج شامل :
۱- آزمایش عدم اعتیاد از زوجین؛ اعتیاد به عنوان یک معظل اجتماعی است و تأثیرات سویی که بر ادامه طرفین ازدواج یک زندگی دارد مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
۲- بررسی بیماری سیفلیس برای زوج ؛ انجام این تست برای آقایان الزامی است.
۳- بررسی زن و مرد از نظر تالاسمی؛ تالاسمی یک نقص ژنتیکی است که به دلیل شیوع بالای آن در بین زوجین مورد توجه قرار می‌گیرد.
۴- تزریق واکسن کزاز برای خانم‌ها.
۵- گذراندن کلاس مشاوره تنظیم خانواده.

ازدواج ها چیزی در حدود 50- 60 سال پیش مثل حالا نبود و خیلی از دختر و پسرها قبل از مراسم ازدواج همدیگر را نمی دیدند ولی در این دوره زمانه مسئله خیلی فرق کرده است . دختر و پسر نه تنها قبل از ازدواج بارها و بارها با یکدیگر صحبت می کنند بلکه چند شرط هم برای جاری شدن خطبه عقد در پیش رویشان قرار دارد یکی از این پیش شرط ها انجام آزمایش های پیش از ازدواج است. این آزمایش ها می تواند خیلی از مشکلات پس از ازدواج را کاهش بدهدو مشکلات جدی در مورد سلامت فرزند اینده را تضمین میکند و اما چندین مورد از این آزمایش ها اجباری است.

برگه ی ازمایش یک ماه اعتبار دارد
آزمایش های ازدواج در نگاه اول یک عمل پر هزینه به حساب می آیند ولی با انجام این ازمایشات تا حدود زیادی خیال زوجین راحت می شود. بسیاری از زوج های جوان تا زمانی که برای گرفتن وقت برای زمان عقد رسمی به محضر مراجعه نکرده اند از این آزمایشها اطلاعی ندارند و وقتی در برابر آن ها این آزمایش ها به عنوان پیش شرط قرار می گیرد کمی دچار اضطراب و نگرانی می شوند.

«محمود رحیمی پور یزدی» رئیس دفترخانه رسمی 180 تهران در رابطه با این آزمایش ها می گوید:«وقتی زوجین به دفترخانه برای تعیین زمان عقد مراجعه می کنند به آن ها یک  برگه معرفی نامه داده می شود تا با در دست داشتن آن به آزمایشگاه های مخصوص و معتبری که لیست آن ها در  همه ی دفترخانه موجود است مراجعه کنند.این آزمایش ها شامل بررسی تست  اعتیاد و تالاسمی می شود و در کنار آن تزریق واکسن کزاز برای عروس خانم ها هم انجام می شود. چنانچه مسئولان آزمایشگاه تشخیص بدهند که فرد نیاز به انجام آزمایش های دیگری را  دارد ، او را به مراکز دیگری ارجاع می دهند تا بررسی های تخصصی تر توسط ان ازمایشگاه انجام شود.این آزمایش ها از زمان صدور فقط یک ماه اعتبار دارند و در صورتی که زوجین بعد از گذشت یک ماه  از اعتبار ایت ازمایشات برای انجام عقد مراجعه کنند باید دوباره این آزمایش ها را انجام بدهند.»

تالاسمی را چگونه میتوانیم تشخیص بدهیم ؟
تالاسمی یک بیماری ارثی است و از نسلی به نسل دیگر انتقال پیدا میکند . آمارها نشان می دهد که هر 20 نفر یک نفر به تالاسمی از نوع مینور مبتلاست  و اگر 2 نفر با هم ازدواج کنند که هر 2 تالاسمی از نوع  مینور داشته باشند مشکلات زیادی برای بچه دار شدن در پیش روی آنها قرار خواهد گرفت و کودکشان در معرض ابتلا به تالاسمی ماژور خواهد بود.
«دکتر بهروز مصلحی» پزشک و پژوهشگر می گوید:«افرادی که تالاسمی از نوع مینور دارند با مشکل خاصی مواجه نیستند و ژن تالاسمی در آن ها به صورت مغلوب است .اگر دختر و پسری که هر 2 این ژن را به صورت مغلوب یا مینور دارند  و با هم ازدواج کنند چیزی حدود 25 درصد احتمال اینکه فرزندشان به تالاسمی ماژور یا غالب مبتلا شود وجود دارد. ولی در صورتی که یک فرد مبتلا به تالاسمی مینور با فردی که تالاسمی  ندارد ازدواج کند چنین مشکلی به وجود نمیاد و تنها ممکن است فرزند هم مینور شود. اما اگر فردی به تالاسمی ماژور مبتلا شود با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شود ضمن اینکه طول عمر فرد کاهش پیدا می کند و از آنجایی که تعداد نسبتا زیادی از افراد به تالاسمی مینور مبتلا هستند، غربالگری پیش از ازدواج بسیار مهم و ضروری است. اما اگر فردی دچار کم خونی و فقر آهن باشد، نتیجه آزمایش تالاسمی او با خطا همراه خواهد بود به همین دلیل قبل از انجام چنین آزمایشی باید این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد و در صورتی که فردی به کم خونی یا فقر آهن مبتلا باشد باید تحت درمان قرار بگیرد و بعد از درمان  خود اقدام به انجام آزمایشات تالاسمی کند. »

زدن واکسن کزاز
زدن واکسن کزاز جزو آن دسته ازواکسن هایی است که نمی توان از زیر آن در رفت . شخصی که واکسن کزاز  را نمی زند و یادآورهای آن را انجام نمی دهد با ایجاد هر زخم کوچکی بر روی بدنش باید دچار نگرانی شود.
«دکتر مصلحی» در این رابطه  می گوید:«زدن واکسن کزاز یکی از کارهای ضروری است که هر فردی باید انرا انجام بدهد و به عنوان یک کار پیشگیری کننده از بیماری ها این کار را انجام می دهند . چنانچه فردی یادآورهای این واکسن را فراموش کرده باشد و دچار یک زخم در بدنش شود باید علاوه بر زدن واکسن کزاز اقدام به زدن سرم مخصوص هم  کند که هزینه این سرم نسبتا بالاست.برای اینکه یک اقدام پیشگیری کننده از بیماری ها وجود داشته باشد ، زدن این واکسن قبل از ازدواج اجباری است.»

آزمایشات اعتیاد
بارها و بارها در مقالات متعدد از اعتیاد به عنوان یک بلای خانه مان سوز گفته شده استد. اعتیاد علاوه بر اینکه تاثیرات منفی بر روی افراد دارد باعث متلاشی شدن بنیان  گرم خانواده ها هم  خواهد شد و آثار سوء آن جامعه را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد.شاید همه این ها دلیل خوبی برای اجباری شدن آزمایش بررسی اعتیاد قبل از ازدواج باشد. البته افراد معتاد هزار و یک جور راه برای خودشان ابداع می کنند تا نتیجه آزمایش خود  را منفی جلوه بدهند.
«دکتر مصلحی» می گوید:«افراد که دچار اعتیاد هستند از گذشته تا به امروز کارهای زیادی را انجام می دهند تا نتیجه آزمایشاتشان را منفی جلوه دهند .امروزه انجام تقلب در آزمایش اعتیاد تقریبا به صفر رسیده است ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که منفی بودن جواب آزمایش دلیل بر عدم اعتیاد افراد نمی تواند باشد. برخی از افرادی که به مواد  حاوی مخدر اعتیاد دارند برای مدتی اقدام به ترک  این مواد مصرفی می کنند و آزمایش شان منفی می شود در نتیجه انجام آزمایش نمی تواند تضمینی برای عدم اعتیاد فرد باشد به همین دلیل افراد باید پیش از هر چیز در مورد فرد مورد نظر خود  تحقیق کنند و کارهای لازم را برای شناخت هر چه بیشتر فرد انجام بدهند. برای اینکه کسی نتواند در انجام آزمایش اعتیاد تقلب کند در گذشته با نصب آینه در جایی که فرد نمونه ادرار را برای آزمایش اعتیاد آماده می کرد امکان تقلب را کاهش می دادند بعد از آن به دلیل تقلب هایی که انجام گرفت از یک ناظر هم برای اینکار استفاده می شد که این کار هم به دلیل غیر اخلاقی بودن خیلی کم انجام می شود و امروزه دوربین های مدار بسته جایگزین های این ناظرها هستند.کارهایی هم قبل از انجام آزمایش اعتیاد به عنوان تقلب انجام می شود که برای از بین بردن هر یک از آن ها شیوه جدیدی وجود دارد.یکی از این راه ها رقیق سازی و حجیم کردن ادرار است ، و این درحالی است که حجم ادرار در قالب استاندارد موجود آزمایشگاهی قرار نگیرد تست های اختصاصی تری بر روی ادرار  افراد برای رد تقلب انجام می شود.اگر ادرار فرد بنا بر هر دلیل مشکوک به دستکاری و تقلب باشد بر روی آن تست دیگری انجام می شود این تست خطاهای آزمایش قبلی را تا حدود 99 درصد نشان می دهد و متقلبین را رسوا می کند.به تازگی روش های دیگری هم ابداع شده اند که امکان هر گونه تقلب در این ازمایش  را غیر ممکن کرده است ، چنانچه مسئولان آزمایشگاه لازم بدانند علاوه بر انجام آزمایش ادرار ممکن است آزمایش خون هم برای متقلبین انجام بدهند .»

آزمایش ژنتیک برای همه زوجین لازم نیست
انجام آزمایش ژنتیک یکی از کارهایی است که در چند سال اخیر تبدیل به مدهای قبل از ازدواج شده است و خیلی از افراد تمایل برای انجام این قبیل آزمایش هایی دارند، البته انجام این نوع از آزمایش ها  برای زوجین اختیاری است. اما باید دید واقعا چه افرادی به انجام این  نوع آزمایش ها نیاز دارند.
«دکتر مصلحی»  می گوید:«خیلی از زوج های جوان تصور می کنند که باید پیش از ازدواجشان  حتما آزمایش ژنتیک را انجام بدهند در حالی که آزمایش ژنتیک برای همه افراد ضرورت ندارد و آن چیزی که اهمیت دارد مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج است. متخصصین ژنتیک با انجام این مشاوره ها می تواند درخت ژنتیکی را طراحی کند و در صورت نیاز متخصص ژنتیک افراد را برای انجام آزمایشات ژنتیک و بررسی های بیشتر راهنمایی کنند.آزمایش ژنتیک به این معنی نیست که می توان همه ژن ها و صفات موروثی را مورد بررسی قرار داد چنین کاری تقریبا غیر ممکن است و بررسی ها  تنها در رابطه با یک بیماری خاص صورت خواهد گرفت.هدف از مشاوره و انجام آزمایش ژنتیک مشخص کردن خطر وقوع و تکرار بیماری های ارثی از نسلی به نسل دیگر است.مشاوره ژنتیک برای همه ی افراد می تواند مفید باشد ولی برای برخی از افراد ضرورتی ندارد برای مثال افرادی که تصمیم به ازدواج فامیلی دارند باید حتما این مشاوره را داشته باشند تا مشکل ژنتیکی برایشان پیش نیاید. خانم هایی که در زیر سن 18 سال یا بالای 33 سال قصد ازدواج و بارداری را دارند هم باید این مشاوره را انجام بدهند.چنانچه اختلال ژنتیکی در یکی از بستگان نزدیک یکی از زوجین یا هر دو وجود داشته باشد هم انجام این کار بسیار ضروری است.»

صداقت حرف اول را می زند
برخی اوقات مسئولان آزمایشگاه به زوجین توصیه می کنند که آزمایش سفلیس را پیش از ازدواج انجام بدهند این آزمایش در برخی موارد به ویژه در موارد مشکوک تبدیل به یک کار اجباری می شود.اما در رابطه با تست اچ. آی . وی ، آزمایش کاملا اختیاری است و برخی از زوج های جوان به صورت توافقی این آزمایش را انجام می دهند.انجام تست اچ . آی . وی اگر چه کار خوبی به نظر نمی رسد ولی نمی تواند دلیلی برای تضمین 100 در صدی عدم ابتلای افراد  باشد چرا که این ویروس وقتی وارد بدن می شود تا چندین ماه می تواند به حالت مخفی در بدن باقی بماند بدون اینکه چیزی در آزمایشات مشخص شود به چنین حالتی دوره پنجره ای می گویند.آزمایش های اچ . آی . وی می توانند فقط تنها وضعیت حدود 3 تا 6 ماه قبل افراد  را نشان بدهند و در صورت انجام رفتار های پر خطر قبل از آزمایش، مثلا یک روز قبل از آزمایش معمولا هیچ چیزی در آزمایش مشخص نمی شود و نتیجه آزمایش منفی کاذب خواهد بود پس برای اینکه خیالتان راحت شود باید به شناخت کافی از فرد برسید و تحقیقات لازم را در رابطه با پیشینه این  فرد انجام بدهید. چنانچه زوج جوان بخواهند آزمایش اچ . آی . وی  را انجام بدهند برای کاهش هزینه می توانند به کلینیک های مثلثی که زیر نظر مستقیم مراکز بهداشت و درمان  فعالیت می کنند بروند این مراکز به صورت رایگان ، بدون پرسیدن مشخصات فردی و تنها با دادن یک کد به فرد، آزمایش اچ . آی . وی و سایر آزمایش های مقاربتی را انجام می دهند.



:: برچسب‌ها: صداقت حرف اول را می زند , عروس خانم ها هم انجام می شود , زدن واکسن کزاز , استاندارد موجود آزمایشگاهی , متخصص ژنتیک , مشکل ژنتیکی , آزمایش معمولا هیچ چیزی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

چرا آزمایش های قبل ازدواج را باید انجام دهیم

 

آزمایش های قبل از ازدواج را جدی بگیرید. با این آزمایش ها شاید جلوی خیلی از مشکلات آینده را بتوانید از همین الان بگیرید، یا دستکم خودتان را برای بعضی مسایل آماده کنید.

 

هزینه نیست!

آزمایش های قبل ازدواج در نگاه اول یک کار هزینه بر و وقت تلف کن و تشریفاتی به حساب می آیند اما واقعیت این است که با انجام آنها تا حدود زیادی خیال آدم راحت می شود. خیلی از زوج های جوان تا زمانی که برای گرفتن وقت برای زمان عقد به محضر مراجعه نکرده اند از این آزمایشها بی خبر هستند و وقتی در برابر آن ها این آزمایش ها به عنوان پیش شرط قرار می گیرد کمی دچار اضطراب می شوند. با کارشناسان در این باره صحبت کرده ایم.

 



:: برچسب‌ها: چرا آزمایش های قبل ازدواج را باید انجام دهیم , زوج های جوان تا زمانی که برای گرفتن وقت , ایجاد هر زخم کوچکی بر روی بدنش , مسئولان آزمایشگاه , انجام آزمایش HIV , برای کاهش هزینه ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

نشانه های ویروس HIV چیست

 

 

عد از گذشت یک تا دو ماه از ورود HIV به بدن، ۴۰ تا ۹۰ درصد از افراد علائم شبه آنفولانزایی را  تجربه می‌کنند که سندرم حاد ویروسی (ARS) نامیده می‌شود.

۱۶ نشانه ویروس HIV : علائم هشدار دهنده

 

اما گاهی اوقات علائم HIV سالها پدیدار نمی‌شوند–گاهی حتی یک دهه.

در مراحل اولیه عفونت HIV، هیچ نشانه متداولی وجود ندارد و ممکن است فرد مبتلا اصلاً از وجود بیماری در خود مطلع نباشد. به همین دلیل خیلی مهم است که در مواقع خاص مخصوصاً رابطه‌جنسی محافظت‌نشده یا استفاده از داروهای درون‌وریدی حتماً آزمایش بدهید.

 



:: برچسب‌ها: نشانه های ویروس HIV چیست , مسکن‌ها و داروهای ضدغش , روند عفونت درنتیجه عفونتی , شروع یائسگی دچار آن , عفونتی دهانی است که توسط کاندیدا , شانه‌هایی از ARS و هم عفونت ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

چگونه تست hiv انجام می شود

چگونه تست hiv انجام می شود

ایـن مـقـاله شـمـا را بـا تسـت اچ آی وی، نحـوه انجام آن، مزایای آن و اینکه چه افرادی میبایست این تست را انجام دهند آشنا خواهد کرد.

تست اچ آی وی چیست؟


آشنایی با تست HIV

 

تسـتHIV آزمایـشی اسـت کـه مــعمولا بروی نمونه خون انجام میگرد تا وجود و یا عدم وجود ویروس HIV را دربدن فرد مشخص کند. بنابراین نتیجه این تست با ابتلای فرد به بیماری ایدز تفاوت داد. ممکن است فردی HIV مثبت باشد اما کماکان بدن وی علایم بالینی بیماری ایدز را بروز نداده باشد.

 



:: برچسب‌ها: چگونه تست hiv انجام می شود , گسترش عفونت به دیگران , سیستم ایمنی بدن , آزمایش نمونه خون آنتی بادیهای تولید شده , فعال بودن ویروس HIV ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

زنان برای تشخیص ناباروری چه آزمایش هایی باید انجام دهند

 

اولین اقدام پزشک در سنجش مشکل ناباروری، بررسی کامل سابقۀ پزشکی و معاینۀ زنان است که شامل مراحل زیر ش:

آزمایش و تست سینه ها : راهنمای کامل برای خانمها

  • گرفتن سابقۀ عادت‌های ماهانه
  • گرفتن سابقۀ پزشکی، بیماری‌ها و عمل‌های جراحی

 



:: برچسب‌ها: زنان برای تشخیص ناباروری چه آزمایش هایی باید انجام دهند , هنگام هیستروسکوپی با برداشتن , میزان حضور و تحرک اسپرم , توسط فولیکول‌های تخمدان , طریق آزمایش خون می‌تواند ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

آزمایش اسپرم چگونه انجام می شود

 

آزمایش اسپرم چیست؟

آزمایش اسپرم و آنچه باید درباره اش بدانید اسپرم که در حقیقت عامل باروری در تمامی پستانداران است، از ساختار بسیار پیچیده ای ساخته است. در بسیاری از افراد با توجه به تعداد اسپرم هایی که در هر قطره موجود است ئ یا عوامل دیگری از جمله نا توانی اسپرم، قادر به باروری نیستند.

آزمایش اسپرم و آنچه باید درباره اش بدانید

 

 

چنین افرادی لازم است که پس از دیدن علایم نا باروری سریعا به پزشک مراجعه کرده و آزمایش اسپرم را انجام بدهند. در زیبر به شما خواهیم گفت آزمایش اسپرم چیست.

 



:: برچسب‌ها: آزمایش اسپرم چگونه انجام می شود , نتیجه ی آزمایش منی , اسپرم ها شکلی طبیعی , حرکت رو به جلو یا شنا کردن , عفونت بیضه , پرتو درمانی بیضه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

چه کسانی باید آزمایش ژنتیک را انجام دهند

آزمایش ژنتیک برای این افراد لازم، واجب و ضروری است

 
آزمایش ژنتیک برای این افراد لازم، واجب و ضروری است

آزمایش ژنتیک برای چه کسانی لازم است؟

 

آزمایش ژنتیک حتما باید قبل از انجام ازدواج توسط آزمایشگاه های معتبر انجام شود. آزمایش ژنتیک به شما خواهد گفت که فرزند شما در آینده سالم به دنیا خواهد آمد یا دچار مشکلات ژنتیکی خواهد شد. اگر می خواهید ازدواج کنید به خصوص اگر ازدواج فامیلی در پیش دارید حتما آزمایش ژنتیک را انجام دهید.

 

انجام آزمایش ژنتیک در ازدواج های فامیلی اجباری است. خوب است بدانید 2 تا 5 درصد تولدهای زنده با اختلالات ژنتیکی همراه است. به علاوه آن که در ازدواج های فامیلی، نقایص ژنتیک نوزادان سه تا چهار برابر ازدواج های غریبه است.

 

شاید خیلی ها ندانند بخشی از بیماری های مادرزادی به سبب اختلالات ژنتیکی رخ می دهند که این عامل در کشور ما بسیار شایع است. البته بخشی از بیماری های مادرزادی نیز ناشی از عوامل محیطی است، به گونه ای که مادر در دوران بارداری (سه ماهه اول) دچار بیماری هایی مانند سرخجه یا بیماری ویروسی شود که این عوامل باعث بروز نقص در جنین می شود. برخی بیماری های مادرزادی نیز به هر دو دلیل ژنتیک و عوامل محیطی رخ می دهند، به طوری که فرد استعداد اختلالات ژنتیکی را دارد و عوامل محیطی در تشدید آن دخیل می شود که آلرژی و سرطان ها جزو این دسته اند.

 

حال شاید سوال شما این باشد که در چه شرایطی خطر انتقال یک بیماری با زمینه ژنتیک در فرزندان یک خانواده به طور مادرزادی وجود دارد ؟

 

دکتر رفیعی، معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور پاسخ می دهد:

 

بیماری های ارثی در هر زمانی از طول زندگی ممکن است بروز کنند و حتی بروز آنها در سنین بالاتر، ارثی بودن آنها را رد نمی کند. در صورت بروز بیماری در بدو تولد به آن بیماری یا اختلال مادرزادی گفته می شود، ولی باید به این نکته توجه داشت که تمام اختلالات مادرزادی، ژنتیکی و ارثی نیستند و عوامل گوناگونی می توانند باعث بروز اختلالات مادرزادی شوند.

 

ابهام دیگری که در اینجا وجود دارد این است که بسیاری از مردم تصور می کنند این بیماری ها از مادر به کودک منتقل شده است، در صورتی که چنین نبوده وعلت بیماری ممکن است مشکلات دیگری باشد.

 

اصولا بیماری های ارثی به گروهی از بیماری ها گفته می شود که از پدر یا مادر یا هر دو به فرزندان منتقل شود. تفاوت این بیماری ها با بیماری های فامیلی در این است که در انواع فامیلی ممکن است پدر یا مادر هیچ کدام مبتلا نباشند، ولی بیماری در دیگر اعضای فامیل وجود داشته باشد.

آزمایش ژنتیک برای این افراد لازم، واجب و ضروری است

بخشی از بیماری های مادرزادی به سبب اختلالات ژنتیکی رخ می دهند

 

ابتلای قطعی فرزندان به بیماری والدین

جالب است بدانید بیماری های ارثی با توجه به ماهیت و نوع توارث از نظر میزان انتقال به نسل بعدی متفاوت هستند و در موارد نادری صد درصد به فرزندان منتقل می شوند.

 

دکتر رفیعی با بیان مطلب فوق اظهار می کند: در گروهی از این بیماری ها چنانچه پدر و مادر هر دو ناقل بیماری باشند با احتمال 25 درصد، فرزندان آنها در هر بار بارداری به بیماری مبتلا می شوند (مثل بیماری تالاسمی). اما در گروه دیگر از بیماری ها چنانچه یکی از والدین به بیماری مبتلا باشد، در هر بار بارداری با احتمال 50 درصد، فرزندان به آن بیماری مبتلا می شوند (مثل بیماری هانتینگتون).

 

این متخصص می افزاید: در دسته دیگری از بیماری های ژنتیک، توارث به این صورت است که بیماری فقط در جنس مذکر یا مونث بروز می کند و در واقع بیماری وابسته به جنس است.

 

آیا می شود جلوی ابتلا به بیماری ژنتیکی را گرفت؟

خیلی ها می خواهند بدانند آیا اصلاح سبک زندگی می تواند از ابتلا به بیماری هایی با زمینه ژنتیک پیشگیری کند؟

 

به گفته معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در مواردی که عوامل ژنتیک در کنار عوامل محیطی باعث بروز بیماری می شوند، اصلاح سبک زندگی و بهبود شرایط محیطی می تواند تا حد زیادی مانع بروز بیماری شود، مانند بیماری های عروق قلبی و اختلالات خلقی. بر این اساس، توصیه می شود تمام افرادی که بین فامیل ، بیماری خاصی را مشاهده می کنند هر چند ندانند بیماری شان منشأ ژنتیک دارد یا نه، اگر چه با غیرفامیل و غریبه هم ازدواج کنند، مشاوره ژنتیک را انجام دهند.

 

تشخیص بیماری های ژنتیک با آزمایش های خاص

با توجه به این که بسیاری از بیماری های ارثی و ژنتیک قابل درمان نیستند، پیشگیری از بروز این بیماری ها بسیار مهم است و به همین علت انجام مشاوره ژنتیک بهترین روش پیشگیری است.

 

دکتر بدیعی در این باره توضیح می دهد: مشاوره ژنتیک می تواند در مراحل مختلف ( قبل از ازدواج، قبل از بارداری، حین بارداری یا در صورت داشتن فرزند بیمار ) انجام بگیرد، ولی بهترین زمان انجام آن پیش از ازدواج است.

 

طی روند مشاوره ژنتیک علاوه بر رسم شجره نامه فامیلی، میزان خطر بروز بیماری های ارثی محاسبه شده و راه های شناسایی و پیشگیری از آن برای مراجعان توضیح داده می شود و در صورت نیاز، آزمایشات اختصاصی برای مراجعان انجام می شود. البته باید به این نکته توجه کرد که انجام آزمایش ژنتیک برای همه لازم نیست و آزمایشی وجود ندارد که به تنهایی بتواند همه بیماری های ژنتیکی و ارثی را شناسایی کند.

 

سقط جنین های ژنتیکی

جالب است بدانید 60 درصد سقط جنین های بیش از سه بار ریشه ژنتیک دارند. به طور طبیعی در همه انسان ها هفت تا هشت ژن معیوب وجود دارد که در ازدواج های غریبه احتمال این که ژن های معیوب زوجین در کنار هم قرار بگیرند، حدود 2 درصد است که این رقم در مورد ازدواج های فامیلی به دلیل مشترک بودن اجداد زوجین سه تا چهار برابر بیشتر از ازدواج با فرد غیر فامیل و به اصطلاح غریبه است. در واقع، هر چه ازدواج فامیلی نزدیک تر باشد (مانند ازدواج دختر عمو با پسر عمو)، خطر بیماری های مادرزادی جنین و نوزادان تا 12 برابر افزایش می یابد.

 

توجه داشته باشید از طریق مشاوره ژنتیک یا فرآیندی که پزشک، اطلاعات (شجره نامه) را از فرد یا خانواده او می گیرد، با توجه به نسبت فامیلی ، از طریق فرمولی خاص میزان خطر برای تولد فرزند در یک ازدواج فامیلی محاسبه می شود. به این ترتیب مشخص می شود که چه میزان امکان ابتلا به بیماری ژنتیکی در جنین یا نوزاد وجود دارد.



:: برچسب‌ها: چه کسانی باید آزمایش ژنتیک را انجام دهند , فرزندان به بیماری والدین , بیماری های ارثی و ژنتیک , شجره نامه فامیلی , سه بار ریشه ژنتیک , فرآیندی که پزشک ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

زنان ودختران جوان چه آزمایش هایی را باید انجام دهند

خانم های جوان و میانسال و همچنین دختران جوان که به بلوغ رسیده اند باید چند آزمایش ضروری و مهم را انجام دهند تا از سلامت خود مطمئن شوند. در اینجا مهمترین آزمایشات ضروری برای زنان و دختران را به شما خواهیم گفت:

 پسران باید قبل از ازدواج به این نکات توجه کنند

 

این را همیشه به خاطر داشته باشید ذره ای پیش گیری می تواند موجی از در امان ماندن از بیماری ها را برایتان به همراه داشته باشد. اگر مرتب خود را چک کنید می توانید از بروز بیماری هایی نظیر سرطان، دیابت و پوکی استخوان در همان مراحل ابتدایی جلوگیری کنید.آزمایش ها می توانند بیماری را قبل از اینکه حتی علائمش بروز کند تشخیص دهند. اینکه به چه نوع آزمایشی بیشتر نیاز دارید به سن، سابقه خانوادگی، سابقه سلامت خودتان و دیگر فاکتور های خطر بستگی دارد.

 

 



:: برچسب‌ها: زنان ودختران جوان چه آزمایش هایی را باید انجام دهند , سرطان روده بزرگ , تشخیص سرطان روده بزرگ , استفاده از استروئید , آزمایش پاپ اسمیر ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

خانمها برای چکاب بدن  چه آزمایش هایی را باید انجام دهند

 

خانم ها در سنین مختلف مستعد ابتلا به برخی از بیماری ها هستند. این در حالی است که با انجام برخی آزمون ها و چکاپ های دوره ای می توان از بروز این مشکلات پیشگیری کرد و یا با تشخیص زود هنگام آنها نسبت به درمان به موقع اقدام کرد.



 در ادامه با مهمترین چکاپ های زنانه آشنا خواهید شد.


ماموگرافی
گرچه گاهی آقایان نیز به سرطان سینه مبتلا می شوند اما تعداد آقایان مبتلا به این بیماری تقریباً یک صدم خانم هاست.

در بعضی از خانم ها عوامل مستعد کننده ای وجود دارد که احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد و از بین آنها می توان به وجود سابقه سرطان سینه در بستگان مخصوصاً بستگان درجه اول فرد (مادر، خواهر، دختر)، کم تحرکی و چاقی پس از سن یائسگی، مصرف چربی به مقدار زیاد، افزایش سن، سابقه سرطان سینه و عود مجدد بیماری، یائسگی دیررس (بعد از 55 سالگی)، بچه دار نشدن یا حتی تولد اولین فرزند بعد از سن 30 سالگی اشاره کرد.

 



:: برچسب‌ها: خانمها برای چکاب بدن چه آزمایش هایی را باید انجام دهند , فشارخون دیرتر , خطر بیشتر ابتلا به دیابت , آزمایش خون , سرطان های گوارشی ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

برای چکاب کامل بدن چه آزمایش هایی باید انجام دهیم

 

اهمیت دادن به سلامتی موضوعی است که نباید آن را نادیده بگیریم.انجام دادن آزمایش ها و چکاپ های دوره ای می تواند برای تشخیص زود هنگام بیماری ها و جلوگیری از تشدید آن ها بسیار موثر باشد.

لازم است نتایج آزمایشات قبلی خود را نگهداری کنیم چرا که در بسیاری از مواقع مقایسه نتایج آزمایشها با یکدیگر در تشخیص بیماری به پزشک کمک زیادی میکند.

 



:: برچسب‌ها: برای چکاب کامل بدن چه آزمایش هایی باید انجام دهیم , تشخیص بیماری‌ها , مراکز درمانی , تست های آزمایشگاهی , تشخیص سرطان‌های پروستات , نوشیدن مقدار کافی آب ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

زنان چه آزمایش هایی را قبل از باردار شدن باید انجام دهند

آزمایش هایی که قبل از بارداری حتما باید انجام دهید!

آزمایش های دوران بارداری
تست تیروئید  
ترشح بیش از حد هورمون تیروئید (پرکاری تیروئید) می‌تواند به زایمان زودرس و سقط جنین منجر شود. کم کاری تیروئید نیز باعث اختلال مغزی در کودکان می‌شود. پس حتما قبل از بارداری عملکرد تیروئید را بررسی کنید.



:: برچسب‌ها: زنان چه آزمایش هایی را قبل از باردار شدن باید انجام دهند , اسمیر تست , آزمایش ادرار , سقط جنین منجر , دهانه رحم ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

چرا زنان باردار تست تورچ باید انجام دهند

تست تورچ و آنچه زنان باردار باید درباره تست تورچ بدانند را در ادامه این پست بررسی خواهیم کرد. درواقع کلمه تورچ از به هم چسباندن حروف T، O، R، C، H ایجاد‌شده است. هر کدام از این حروف نشانه یک بیماری خطرساز در دوران بارداری هستند؛ T: توکسوپلاسموز/ O : دیگر عفونت‌ها مثل بیماری‌های سفیلیس و ایدز/ R: سرخجه/ C: سایتومگالوویروس/ H: هرپس‌سیمپلکس.

تخمک گذاری,سن بارداری
بسیاری از عفونت‌ها در افراد عادی که ممکن است به سادگی از کنارشان بگذریم، در خانم‌های باردار به تشخیص به‌موقع و درمان نیاز دارند چرا که انتقال آنها به جنین می‌تواند او را در معرض ابتلا به انواع نارسایی‌ها و ناهنجاری‌ها یا حتی مرگ قرار دهد. نشانگان تورچ که این هفته با آن آشنا می‌شوید، معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نشانگانی است که می‌تواند برای مادر و جنین دردسر‌ساز شود. تورچ یک بیماری نیست.

 



:: برچسب‌ها: چرا زنان باردار تست تورچ باید انجام دهند , مجدد ویروس نهفته , طریق بوسیدن یا لمس ترشحات , خانم بارداری , لوزه‌ها و مخاط دهان , بلافاصله و به صورت اورژانس ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

بهترین زمان برای آزمایش بارداری چه موقع است

 

هر چند بارداری می تواند با علائمی همراه باشد اما برخی مادران به دلیل مشغله های ذهنی و کاری شان از تغییرات بدن خود غافل می شوند. در این صورت یک آزمایش بارداری آنها را مطمئن خواهد کرد.

انواع آزمایش های بارداری

دو نوع تست یا آزمایش بارداری داریم. یک نوع تست نمونه برداری از ادرار و نوع دیگر آن از خون است. در هر دو آزمایش حضور هورمون گنادوتروپین جفتی انسان (HCG) را تشخیص می دهد. هورمون HCG به وسیله جفت مدت کوتاهی بعد از قرار گیری جنین به رحم ترشح می شود و سریعا در بدن شما طی چند روز ابتدایی بارداری ترشح هورمونی را بالا می برد.

 



:: برچسب‌ها: بهترین زمان برای آزمایش بارداری چه موقع است , تست بارداری دقیق , هزینه و مشکلات این آزمایش , آزمایش خون بارداری , شما افزایش ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

برای تشخیص  حاملگی چه تست هایی انجام دهیم

 

انواع تست های تشخیص بارداری

برای تشخیص حاملگی روش های مختلفی وجود دارد که بسته به شرایط مختلف می توان از هرکدام از آنها استفاده کرد.

انواع تست های تشخیص بارداری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انواع روش های تشخیص   :

  1. نوار تست حاملگی (بی بی چک)

 



:: برچسب‌ها: برای تشخیص حاملگی چه تست هایی انجام دهیم , هفته از LMP گذشته باشد , استفاده از اندازه گیری سطح این هورمون , حاوی این هورمون , سونوگرافی ترانس ابدومینال ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

چطور آزمایش خون بارداری را بخوانیم

 

مثبت یا منفی بودن جواب آزمایش خون بارداری برای بانوان به میزان هورمون human chorionic gonadotropin که به اختصار HCG نامیده می‌شود بستگی مستقیم دارد.

اختلالات روانی

این هورمون توسط سلول‌های ایجاد شده در جفت تولید می‌شود که وظیفه تغذیه تخمک را پس از بارور شدن آن برعهده دارند.
 
تشخیص صحیح باردار بودن یا نبودن فرد از طریق آزمایش خون حدود ۱۱ روز پس از لقاح و در حدود ۱۲ - ۱۴ روز پس از لقاح با آزمایش ادرار تشخیص داده می‌شود.
 
به طور معمول، سطوح هورمون HCG در زمان بارداری هر ۷۲ ساعت دو برابر می شود، این میزان به بالاترین سطح خود خود در ۸ الی ۱۱ هفته اول بارداری می‌رسد و سپس کاهش پیدا می‌کند اما در تمام طول زمان بارداری ادامه پیدا می‌کند.
 

 



:: برچسب‌ها: چطور آزمایش خون بارداری را بخوانیم , مثبت بودن بارداری , آخرین دوره قاعدگی , weeks LMP , داروهای پیشگیری از بارداری , غیر عادی سطح این هورمون ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد